Arval rozwija sieć serwisów pod szyldem Arval Center.
Takiego rozwiązania jeszcze na polskim rynku nie było. Arval, jako pierwsza firma z branży CFM w Polsce, zaproponował klientom możliwość umawiania się na przeglądy i usługi mechaniczne poprzez aplikację mobilną. W kilku kliknięciach użytkownik wybiera miejsce i termin wizyty, który może być dostępny już tego samego dnia. Żeby było to możliwe, Arval selekcjonuje najlepszych partnerów, którzy podejmą się stałej obsługi dodatkowej puli samochodów różnych marek. Takie serwisy otrzymują szyld Arval Center, który jest swoistą gwarancją jakości.
Serwisy, które przeszły bardzo drobiazgowy audyt, wybrano w taki sposób, by możliwość skorzystania z nich mieli mieszkańcy całego kraju.
Jest ważne by serwisy Arval Center były dobrze nam znane, sprawdzone, gwarantujące najwyższą jakość. A co najważniejsze, musiały to być punkty, które zapewnią krótkie terminy i oddelegują pracowników do obsługi naszych klientów – mówi Jerzy Pająk, Supplier Network Manager w Arval Service Lease Polska.
Wszystkie marki aut w jednym miejscu
Serwisy włączone do sieci Arval Center wcześniej funkcjonowały wyłącznie jako ASO dla konkretnych marek pojazdów. Jednak klienci Arval mogą przyjechać do nich autem dowolnego producenta. Stacje muszą być przygotowane pod kątem diagnostycznym, a przed wizytą klienta zaopatrują się w niezbędne części zamienne.
– Klienci korzystający z Arval Center nie muszą się obawiać, że nie jadąc do ASO, spotkają się z przykrymi konsekwencjami. Wszystkie wybrane przez nas serwisy pracują zgodnie z procedurą GVO, co oznacza serwisowanie w standardzie ASO. Przegląd zgodny jest z kartą producenta, podczas napraw sprawdzane są te same elementy, dokumentacja także zgodna jest ze standardami. Nie ma żadnego ryzyka utraty gwarancji, a co za tym idzie, użytkownikowi pojazdu nie grożą kary umowne – wyjaśnia Jerzy Pająk.
Jak dodaje, klienci od razu polubili to rozwiązanie. W serwisach pod szyldem Arval Center ok. 80% obsługiwanych pojazdów ma inną markę niż ta, dla której dany punkt jest dedykowany.
Innowacyjna aplikacja mobilna
To rozwiązanie znamy z innych aspektów życia – przez aplikację mobilną umawiamy się dziś do lekarza, fryzjera albo rezerwujemy stolik w restauracji. Jednak serwisy samochodowe pozostawały w tym zakresie nieco w tyle. W Arval klienci, którzy chcieli umówić się na przegląd albo drobną naprawę mechaniczną, mogli wyszukać w aplikacji mobilnej najbliższy serwis, ale ostatecznie i tak konieczny był kontakt telefoniczny. Powstanie sieci Arval Center to pierwszy krok do rewolucji w tej dziedzinie.
– Klient ma teraz możliwość umówienia się na wizytę w serwisie całkowicie zdalnie. W aplikacji My Arval Mobile wybiera lokalizację, datę i godzinę, która mu pasuje, a także wskazuje, jakie prace będą do wykonania. To pozwala obsłudze przygotować wszystkie niezbędne części i bardzo szybko zrealizować usługę – wyjaśnia Jerzy Pająk. Serwis dostaje też od Arval komplet informacji na temat pojazdu.
Takie rozwiązanie jest ogromną zaletą dla firm posiadających większą flotę. Dzięki możliwości zapisania się na przegląd lub serwisowanie przez aplikację mobilną, fleet manager może zdjąć z siebie część obowiązków. Kierowcy nie potrzebują bowiem pośrednika w umawianiu się na wizytę w serwisie. Wystarczy, że zainstalują aplikację.
Wizyta niemal od ręki
Dzięki współpracy wyłącznie z serwisami, które gwarantują miejsce dla klientów Arval, proces zapisania się na wizytę jest bardzo prosty i szybki.
– Każdy kierowca, który kiedykolwiek na własną rękę szukał mechanika, doskonale wie, że czas oczekiwania na wizytę potrafi być bardzo długi i czasem trwa nawet kilka tygodni. W sieci Arval Center udało się nam ten problem zniwelować. Często możliwe jest umówienie spotkania nawet w ciągu kilku godzin lub na następny dzień. Pracownicy zdążą w tym czasie przygotować się do wizyty serwisowej, sprawdzić historię pojazdu, zgromadzić potrzebne części, czy skontaktować się z użytkownikiem w celu doprecyzowania zgłoszenia. Dzięki temu sama naprawa także przebiega sprawnie, zazwyczaj od ręki, bez zostawiania pojazdu na dłużej – wyjaśnia Jerzy Pająk.
Po wybraniu dogodnego terminu przez użytkownika, do serwisu i do Arval przychodzi powiadomienie. Proces autoryzacji naprawy jest niemal natychmiastowy, dzięki komunikacji poprzez specjalną platformę.